ორგანიზაცია „დემოკრატიის
ლაბორატორია“ პრეზიდენტის ინიციატივითა და პრეზიდენტის სარეზერვო ფონდის მხარდაჭერით
აცხადებს კონკურსს საქართველოს ყველა სკოლის IX-XII კლასელებისთვის. კონკურსის სახელწოდებაა
„მე და კონსტიტუცია.“ პროექტის პარტნიორია განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო. კონკურსი ჩატარდება სამ ეტაპად. მასში მონაწილეობა
შეუძლია საქართველოს ნებისმიერ სკოლაში შექმნილ 4 კაციან გუნდს. თითო სკოლიდან შესაძლებელია
რამდენიმე გუნდის მონაწილეობა. გუნდში უნდა იყოს 4 უფროსკლასელი და მას უნდა ხელმძღვანელობდეს
1 მასწავლებელი. პირველ ადგილზე გასული 4 მოსწავლე ხელმძღვანელ მასწავლებელთან ერთად
გაემგზავრება ბრიუსელში. მეორე ადგილზე გასული გუნდის წევრები და მათი ხელმძღვანელი
საჩუქრად მიიღებენ ნოუთბუქებს, მესამე ადგილზე გასული კონკურსანტები და მათი მასწავლებელი
საჩუქრად მიიღებენ პლანშეტურ კომპიუტერებს.
კონკურსის წესები: პირველი
ტური: კონკურსის პირველ ეტაპზე, კონკურსში
მონაწილეობის მსურველი გუნდი ამზადებს ვიდეოს თემაზე: მე და კონსტიტუცია. ვიდეოს ქრონომეტრაჟი
არ უნდა აჭარბებდეს 2 წუთს. ფორმატი შეუზღუდავია. ვიდეო შეფასდება შემდეგი კრიტერიუმებით:
· შინაარსობრივი გამართულობა · კრეატიულობა ვიდეოების გამოგზავნა შესაძლებელია 1 დეკემბრიდან
31 დეკემბრის ჩათვლით ელექტრონულ მისამართზე: demlabinfo@gmail.com თქვენ მიერ გამოგზავნილ წერილში აუცილებლად მიუთითეთ:
გუნდის სახელი, რეგიონი, სოფელი/ქალაქი, სკოლა,
სკოლის დირექტორის და გუნდის ხელმძღვანელი მასწავლებლის სახელი, გვარი და საკონტაქტო
ნომერი. ვიდეო, რომელიც თავისი შინაარსით
ლახავს სხვა ადამიანთა პატივსა და ღირსებას, ავტომატურად მოიხსნება კონკურსიდან. საუკეთესო
ნამუშევრებს თითოეული რეგიონიდან და დედაქალაქიდან შეარჩევს კომპეტენტური ჟიური. ჟიურის
წევრები არიან: „დემოკრატიის ლაბორატორიის“ წარმომადგენელი, პრეზიდენტის ადმინისტრაციის
წარმომადგენელი და კონსტიტუციის სპეციალისტი. საუკეთესო ნამუშევრები გამოვლინდება საქართველოს
ყველა რეგიონსა და დედაქალაქში.
მეორე ტური: მეორე ეტაპზე
გადასული კონკურსანტები მონაწილეობას მიიღებენ ბრეინ-რინგის სტილის კონკურსში. გუნდები
მათივე რეგიონში გამოვლენილ სხვა გამარჯვებულ გუნდებს შეეჯიბრებიან. მოსწავლეებს დაუსვამენ
სპეციალურად მათთვის შედგენილ შეკითხვებს კონსტიტუციის შესახებ. პასუხების საშუალებით
შემოწმდება როგორც ცოდნა კონსტიტუციის შინაარსის თვალსაზრისით, ასევე ანალიზისა და
ლოგიკურად აზროვნების უნარი. მოპოვებული ქულების რაოდენობის მიხედვით თითოეული რეგიონიდან
(ასევე დედაქალაქიდან) გამოვლინდება თითო გამარჯვებული გუნდი. ყველა რეგიონსა და დედაქალაქში კონკურსის დაწყების
წინ მოსწავლეებს სპეციალისტები ჩაუტარებენ მოკლე ლექციებს კონსტიტუციისა და სახელმწიფო
მოწყობის შესახებ.
მესამე ტური: მესამე ტურში, ანუ ფინალში გასული გუნდები სამ
დასკვნით ეტაპში მიიღებენ მონაწილეობას.
1. გუნდებს დაევალებათ წარმოადგინონ საკუთარი მოსაზრება-პრეზენტაცია თემაზე:
კონსტიტუციის საუკეთესო და პირველ რიგში შესაცვლელი მხარეები. პრეზენტაცია შეფასდება
სამი კრიტერიუმით: შინაარსი, კრეატიულობა, მსჯელობის უნარი. 2. კაპიტნების კონკურსი: გუნდების კაპიტნები უპასუხებენ
სპეციალურად მათთვის მომზადებულ 10 შეკითხვას და თითოეული სწორი პასუხისთვის მიენიჭებათ
შესაბამისი ქულა. 3. გუნდებს ეძლევათ საკვანძო ტერმინები კონსტიტუციიდან. მიცემული
დროის მონაკვეთის განმავლობაში მოსწავლეებმა უნდა მოიფიქრონ და გადმოსცენ ტერმინის
არსი მოკლე ნომრის, სკეჩის ან პრეზენტაციის საშუალებით და წინასწარ მომზადებული რეკვიზიტების
დახმარებით. ფორმატი შეზღუდული არ არის.
იმარჯვებს და პირველ სამ ადგილს ინაწილებს ის სამი გუნდი, რომელიც დააგროვებს
ყველაზე მეტ ქულას. ქულებს დააჯამებს და გამარჯვებულს გამოავლენს კონკურსის ჟიური. კონკურსის მონაწილეებს ფეისბუქ გვერდის საშუალებით
მიეწოდებათ განახლებადი დეტალური ინფორმაცია კონკურსის ყოველი მომდევნო ეტაპის გამართვის
ადგილის, ვადებისა და სხვა დამატებითი პირობების შესახებ. ორგანიზაცია
„დემოკრატიის ლაბორატორია“ პრეზიდენტის ინიციატივითა და პრეზიდენტის
სარეზერვო ფონდის მხარდაჭერით აცხადებს კონკურსს საქართველოს ყველა სკოლის IX-XII კლასელებისთვის. კონკურსის სახელწოდებაა „მე და
კონსტიტუცია.“ პროექტის პარტნიორია განათლებისა და მეცნიერების
სამინისტრო. კონკურსი ჩატარდება სამ ეტაპად. მასში მონაწილეობა შეუძლია საქართველოს ნებისმიერ სკოლაში შექმნილ 4 კაციან გუნდს. თითო სკოლიდან შესაძლებელია რამდენიმე გუნდის მონაწილეობა. გუნდში უნდა იყოს 4 უფროსკლასელი და მას
უნდა ხელმძღვანელობდეს 1 მასწავლებელი. პირველ ადგილზე გასული 4 მოსწავლე ხელმძღვანელ მასწავლებელთან ერთად გაემგზავრება ბრიუსელში. მეორე ადგილზე გასული გუნდის წევრები და მათი
ხელმძღვანელი საჩუქრად მიიღებენ ნოუთბუქებს, მესამე ადგილზე გასული კონკურსანტები და მათი
მასწავლებელი საჩუქრად მიიღებენ პლანშეტურ კომპიუტერებს.
კონკურსის წესები: პირველი
ტური: კონკურსის
პირველ ეტაპზე,
კონკურსში მონაწილეობის
მსურველი გუნდი
ამზადებს ვიდეოს
თემაზე: მე
და
კონსტიტუცია. ვიდეოს
ქრონომეტრაჟი არ
უნდა აჭარბებდეს
2 წუთს. ფორმატი
შეუზღუდავია. ვიდეო
შეფასდება შემდეგი
კრიტერიუმებით: · შინაარსობრივი
გამართულობა · კრეატიულობა
ვიდეოების გამოგზავნა
შესაძლებელია 1 დეკემბრიდან
31 დეკემბრის ჩათვლით
ელექტრონულ მისამართზე:
demlabinfo@gmail.com თქვენ მიერ
გამოგზავნილ წერილში
აუცილებლად მიუთითეთ:
გუნდის სახელი,
რეგიონი, სოფელი/ქალაქი, სკოლა,
სკოლის დირექტორის
და
გუნდის ხელმძღვანელი
მასწავლებლის სახელი,
გვარი და
საკონტაქტო ნომერი.
ვიდეო, რომელიც
თავისი შინაარსით
ლახავს სხვა
ადამიანთა პატივსა
და
ღირსებას, ავტომატურად
მოიხსნება კონკურსიდან.
საუკეთესო ნამუშევრებს
თითოეული რეგიონიდან
და
დედაქალაქიდან შეარჩევს
კომპეტენტური ჟიური.
ჟიურის წევრები
არიან: „დემოკრატიის ლაბორატორიის“ წარმომადგენელი,
პრეზიდენტის ადმინისტრაციის
წარმომადგენელი და
კონსტიტუციის სპეციალისტი.
საუკეთესო ნამუშევრები
გამოვლინდება საქართველოს
ყველა რეგიონსა
და
დედაქალაქში.
მეორე ტური: მეორე
ეტაპზე გადასული
კონკურსანტები მონაწილეობას
მიიღებენ ბრეინ-რინგის სტილის
კონკურსში. გუნდები
მათივე რეგიონში
გამოვლენილ სხვა
გამარჯვებულ გუნდებს
შეეჯიბრებიან. მოსწავლეებს
დაუსვამენ სპეციალურად
მათთვის შედგენილ
შეკითხვებს კონსტიტუციის
შესახებ. პასუხების
საშუალებით შემოწმდება
როგორც ცოდნა
კონსტიტუციის შინაარსის
თვალსაზრისით, ასევე
ანალიზისა და
ლოგიკურად აზროვნების
უნარი. მოპოვებული
ქულების რაოდენობის
მიხედვით თითოეული
რეგიონიდან (ასევე
დედაქალაქიდან) გამოვლინდება
თითო გამარჯვებული
გუნდი. ყველა
რეგიონსა და
დედაქალაქში კონკურსის
დაწყების წინ
მოსწავლეებს სპეციალისტები
ჩაუტარებენ მოკლე
ლექციებს კონსტიტუციისა
და
სახელმწიფო მოწყობის
შესახებ.
მესამე ტური: მესამე
ტურში, ანუ
ფინალში გასული
გუნდები სამ
დასკვნით ეტაპში
მიიღებენ მონაწილეობას.
1. გუნდებს დაევალებათ
წარმოადგინონ საკუთარი
მოსაზრება-პრეზენტაცია
თემაზე: კონსტიტუციის
საუკეთესო და
პირველ რიგში
შესაცვლელი მხარეები.
პრეზენტაცია შეფასდება
სამი კრიტერიუმით:
შინაარსი, კრეატიულობა,
მსჯელობის უნარი.
2. კაპიტნების კონკურსი:
გუნდების კაპიტნები
უპასუხებენ სპეციალურად
მათთვის მომზადებულ
10 შეკითხვას და
თითოეული სწორი
პასუხისთვის მიენიჭებათ
შესაბამისი ქულა.
3. გუნდებს ეძლევათ
საკვანძო ტერმინები
კონსტიტუციიდან. მიცემული
დროის მონაკვეთის
განმავლობაში მოსწავლეებმა
უნდა მოიფიქრონ
და
გადმოსცენ ტერმინის
არსი მოკლე
ნომრის, სკეჩის
ან
პრეზენტაციის საშუალებით
და
წინასწარ მომზადებული
რეკვიზიტების დახმარებით.
ფორმატი შეზღუდული
არ
არის. იმარჯვებს
და
პირველ სამ
ადგილს ინაწილებს
ის
სამი გუნდი,
რომელიც დააგროვებს
ყველაზე მეტ
ქულას. ქულებს
დააჯამებს და
გამარჯვებულს გამოავლენს
კონკურსის ჟიური.
კონკურსის მონაწილეებს
ფეისბუქ გვერდის
საშუალებით მიეწოდებათ
განახლებადი დეტალური
ინფორმაცია კონკურსის
ყოველი მომდევნო
ეტაპის გამართვის
ადგილის, ვადებისა
და
სხვა დამატებითი
პირობების შესახებ.
II-გუნდი ,,ბედის ვარსკვლავი" X კლასის მოსწავლეები (ცირამუა ოქსანა, ჩიქოვანი ანანო,ცირამუა ანა, ბებია გოგა),
III-გუნდი ,,ფილაგი" X კლასის მოსწავლეები (თოდუა ვასილი,გიორგი ჩიქოვანი, გახარია გიგი, ჩიქოვანი მეგი.
თითოეულმა გუნდმა მოიფიქრა ვიდეოს სიუჟეტი, გადაღების შემდეგ მითითებულ მისამართზე ატვირთეს.
ვიდეოების კონკურსში გაიმარჯვა გუნდმა ,,ფილაგმა".სამეგრელო-ზემოსვანეთის დანარჩენ ექვს გუნდთთან ერთად მოიპოვა მეორე ტურის საგზური.
გუნდის წევრებმა ინტენსიურად დაიწყეს მომზადება მეორე ტურის ზესების მიხედვით. ყურადღებას ვამახვილებდით ყველა აუცილებელ და ძირითად საკიხზე . თამამად შემიძლია ვთქვა, რომ მოსწავლეები სათანადოდ მოემზადნენ.
პროექტის მეორე ტური გაიმართა ქალაქ ფოთის საქალაქო ბიბლიოთეკაში 2017 წლის 11 მარტს. მონაწილეობა მიიღო რეგიონის ექვსივე გუნდმა.
კონკურსი დაყოფილი იყო სამ ეტაპად. მთლიანობაშ დაისვა 30 შეკითხვა, გაიმარჯვა ფოთის მეხუთე სკოლისგუნდმა.თოთხმეტი ქულით, ჩვენმა გუნდმა ,,ფილაგმა" დააგროვა 11 ქულა. პრეზიდენტის ადმინისტრაცია მონაწილე მოსწავლეები დააჯილდოვა დიპლომებით.
II ტურში დამარცხების ძირითადი მიზეზი იყო ბრეინ-რინგის სტილით დასმულ შეკითხვებზე პასუხების გაუცემლობა.მოსწავლეებმა ვერ მოახერხეს ერთდროულად თითის დაჭერა და გააზრება, რასაც მომავალში აუცილებლად გავითვალისწინებთ.
პროექტზე მუშაობის პროცესი იყო საინტერესო როგორც ხელმძღვანელმა, ისე ჩემმა მოსწავლეებმა მივიღეთ გამოსცდილება მსგავსი ტიპის პროექტებში მონაწილეობის. მომავალში აუცილებლად მივიღებთ მონაწილეობას,გავითვალისწინებთ დაშვებულ შეცდომებს და ვიბრძოლებთ გამარჟჯვებისათვის.
No comments:
Post a Comment